انجیر خشک و حاملگی زودرس در زنان

بارداری برای هر زنی زمان حیاتی است و اگر باردار هستید، باید به خوبی از خود مراقبت کنید و سالم غذا بخورید. رژیم بارداری شما باید شامل سبزیجات، غلات کامل، میوه ها و میوه های خشک باشد.

این غذاها مغذی و ضروری هستند، اما غذاهای خاصی وجود دارند که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند یا نباشند، که باید از آنها اجتناب کنید.

در این مقاله به یک میوه انجیر خشک و حاملگی بهم مرتبط اند و انجیر می پردازیم. اگر از خوردن انجیر لذت می برید ، باید یاد بگیرید که آیا وارد کردن آن به رژیم بارداری خود بی خطر است یا خیر.

همچنین بخوانید : خوردن سیب در دوران بارداری

آیا خوردن انجیر در دوران بارداری بی خطر است؟
انجیر یکی از سالم ترین میوه ها محسوب می شود، زیرا سرشار از مواد مغذی است و به زنان باردار بسیار توصیه می شود.

خوردن انجیر می تواند به شما در مقابله با تهوع صبحگاهی در مراحل اولیه بارداری، به ویژه در سه ماهه اول کمک کند. همچنین می تواند به تامین نیازهای تغذیه ای بدن شما در دوران بارداری کمک کند.

ارزش غذایی انجیر
انجیر
ممکن است نگاهی اجمالی به خواص تغذیه ای هر 50 گرم انجیر داشته باشید که در فهرست دقیق زیر آورده شده است.

کالری – 41 کیلو کالری
فیبر رژیمی – 2.32 گرم
ویتامین B6 – 0.08 میلی گرم
پتاسیم – 116 میلی گرم
منگنز – 0.04 میلی گرم
مس – 0.1 میلی گرم
اسید پانتوتنیک – 0.13 میلی گرم
GI – متوسط
پروتئین – 1.01 گرم
کربوهیدرات – 8.14 گرم
چربی – 0.19 گرم
شکر کل – 4.32 گرم

در دوران بارداری روزانه چند انجیر می توان مصرف کرد؟
مصرف انجیر در دوران بارداری می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که آن را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا مصرف بیش از حد انجیر ممکن است منجر به افزایش قند خون در دوران بارداری شود.

پزشکان معمولاً به زنان باردار توصیه می کنند که انجیر را به عنوان میوه و نه به عنوان دارو مصرف کنند. می توانید روزی 1 تا 3 عدد انجیر را در زمان های مختلف به صورت میان وعده میل کنید.