انگشت کودکی که در ماکارونی لوله ای ریز گیر کرد منجر به قطع شدن دستان او شد

گلوتن موجود در ماکارونی ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود
اگرچه انواع خاصی از پاستا وجود دارد که کاملاً فاقد گلوتن هستند، اما بسیاری از انواع موجود در بازار حاوی گلوتن هستند که در موارد خاص ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

به عنوان مثال، برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک ، گلوتن ماکارونی لوله ای ریز ممکن است باعث واکنش سیستم ایمنی برای حمله به روده ها شود و به سیستم گوارشی آنها آسیب برساند.

همچنین برخی از افراد به گلوتن حساسیت دارند که در هنگام خوردن گلوتن مشکلات زیادی در سیستم گوارشی برای آنها ایجاد می کند، بنابراین ترجیحاً از مصرف گلوتن کاملاً پرهیز کنند.

آیا خوردن ماکارونی غلات کامل یک جایگزین سالم است؟
ماکارونی غلات کامل حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. برخی از مطالعات آن را با کاهش شانس ابتلا به بیماری های زیر مرتبط کرده اند:

بیماری قلبی.
سرطان روده بزرگ.
دیابت.
چاقی.
با این حال، فرآیند تولید ماکارونی به طور کلی، حتی در هنگام استفاده از غلات کامل، میزان مواد مغذی موجود در آن را کاهش می دهد و اندازه آن را کوچکتر می کند که باعث سریع هضم آن می شود و در نتیجه باعث افزایش سریع قند خون می شود.

بنابراین اگر می خواهید از مزایای سلامتی غلات کامل بهره مند شوید، بهتر است آنها را از سایر محصولات تهیه شده از غلات کامل به جز ماکارونی یا از خود غلاتی که فرآوری نشده اند مانند کینوا ، جو دوسر و برنج قهوه ای مصرف کنید.

انرژی خواهید گرفت
ممکن است بعد از خوردن یک بشقاب پاستا احساس کنید که سطح انرژی شما افزایش می یابد زیرا منبع مهمی از کربوهیدرات است.

کربوهیدرات ها پس از عبور از دستگاه گوارش به گلوکز تبدیل می شوند که وارد جریان خون می شود و به تمام ساختارهای سلولی می رود تا انرژی آنها را تامین کند.