بادام زمینی مزمز فلفلی درون آتش آن را شدیدتر می کند

2. از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند
فواید بادام زمینی 2: از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند
تحقیقات ثابت کرده است که اگر هر روز تقریباً یک اونس کره بادام زمینی مزمز فلفلی یا بادام زمینی خام مصرف کنید، احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا حدود 25 درصد کاهش می دهد.

همچنین به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با کیسه صفرا کمک می کند.

3. با اضطراب و افسردگی مبارزه می کند
فواید بادام زمینی 3: با اضطراب و افسردگی مبارزه می کند
تنظیم خلق و خو توسط یک ماده شیمیایی مغز به نام سروتونین تعریف می شود. افسردگی زمانی اتفاق می افتد که سلول های عصبی قادر به ترشح مقادیر کافی از هورمون نباشند.

بادام زمینی می تواند به جلوگیری از همین امر کمک کند. این به دلیل وجود اسید آمینه ای به نام تریپتوفان در بادام زمینی است. این اسید به ترشح سروتونین کمک می کند و اثرات ضد افسردگی بر سلامت روان شما دارد.

4. از دیابت جلوگیری می کند
فواید بادام زمینی 4: از دیابت جلوگیری می کند
یکی دیگر از مزایای عالی مصرف منظم بادام زمینی این است که سطح قند خون شما را کنترل می کند.

در واقع، مطالعاتی وجود دارد که ثابت می کند مصرف بادام زمینی می تواند شانس ابتلا به دیابت را نزدیک به 21 درصد کاهش دهد! یکی از دلایل این امر ممکن است این واقعیت باشد که بادام زمینی سرشار از منگنز است. این ماده معدنی در تنظیم سطح قند خون خوب است و همچنین به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک می کند.

بادام زمینی چه در کره له شود، چه بلافاصله از پوسته خورده شود یا روی سالاد پاشیده شود، بادام زمینی یک میان وعده محبوب است. طبق نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار Mintel از 2000 بزرگسال، 64 درصد گفتند که در سه ماه گذشته بادام زمینی خورده اند.

این بیشتر از کسانی است که گفته اند بادام، بادام هندی، پسته، یا مخلوط تریل خورده اند. اما یک اونس بادام زمینی بوداده خشک دارای 166 کالری و 14 گرم چربی است که باعث می شود برخی افراد – حتی برخی از متخصصان سلامت – آنها را در دسته غذاهای “گاهی” قرار دهند.