باکتریهای دهان خود را با سس سویا از بین ببرید

تکنیک تهیه سس سویا در طول سال ها تغییر کرده است و از فرآیندی که ممکن است ماه ها طول بکشد به فرآیندی تبدیل شده است که در عرض چند روز محصول نهایی تولید می شود.

روش سنتی دم کردن سس سویا به مراحل متعددی نیاز دارد و بسته به دستور پخت، ممکن است روزها تا ماه ها طول بکشد.

دانه های سویا ابتدا برای نرم شدن لوبیا پخته می شوند و سپس کشت های باکتریایی و قارچی برای شروع فرآیند تخمیر به آن اضافه می شود، گندم برشته یا سایر غلات نیز ممکن است برای ارائه طعمی منحصر به فرد گنجانده شود.

سپس مخلوط کشت سویا با نمک نمک ترکیب می‌شود و اجازه داده می‌شود تا برای مدت زمان مشخصی دم بکشد، در طی این فرآیند، میکروارگانیسم‌ها پروتئین‌ها و قندهایی را که به طور طبیعی در دانه‌های سویا یافت می‌شوند، به ترکیبات متعددی تجزیه می‌کنند که طعم و رنگ پیچیده سس سویا را ایجاد می‌کنند.

پس از فرآیند تخمیر، مخلوط را فشار می دهند تا مایع قهوه ای تیره و خوش طعم استخراج شود، مواد جامد حاصل اغلب به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

قبل از اینکه مایع استخراج شده بسته بندی شود و به عنوان سس سویا فروخته شود، برای از بین بردن میکروارگانیسم های مضر پاستوریزه می شود و برای کاهش ذرات و سایر زباله ها فیلتر می شود.

پیشرفت‌ها در تولید مواد غذایی منجر به روشی سریع‌تر و ارزان‌تر برای تولید سس سویا شده است که از پروتئین گیاهی هیدرولیز شده با اسید استفاده می‌کند.

این روش تنها به چند روز زمان نیاز دارد و محصولی سازگارتر با ماندگاری بیشتر تولید می کند، سنت‌گرایان این روش را رد می‌کنند، زیرا این روش عمق طعمی را که با روش سنتی دم‌پزی یافت می‌شود ایجاد نمی‌کند.

امروزه صدها نوع سس سویا در بازار موجود است، این انواع به مواد مورد استفاده، روش استفاده شده برای ایجاد سس و منطقه ای که در آن تهیه می شود بستگی دارد.