با آلو خشک ۱۴۰۱ استخوان های فولادی داشته باشید

به کاهش وزن کمک می کند
مصرف آلو بخارا (آلو خشک) برای شما بسیار مفید است. علاوه بر این، این یک غذای فوق العاده است که به کنترل اشتهای شما کمک می کند. همچنین پس از خوردن این غذا، تمایلی به خوردن غذای سرخ شده یا شیرین نخواهید داشت.

اما اگر بعد از خوردن آن دچار معده درد، گاز یا سوء هاضمه شدید، آن را مصرف نکنید. این می تواند نشانه حساسیت شما به آلو باشد.

آلو میوه ای است که درختی خزان کننده است. میوه آن زمانی که خام باشد تا حد زیادی شبیه سیب است. میوه آن آلوچا نیز نامیده می شود.

آلوبوخارا در انگلیسی به میوه  آلو خشک ۱۴۰۱ نیز گفته می شود. آلو را می توان هم به صورت تازه و هم خشک مصرف کرد.

به آلو خشک آلو می گویند. همچنین از هر دو شکل آن می توان به عنوان دارو استفاده کرد. در حالی که آلوی خشک را می توان برای کنترل یبوست، پوکی استخوان، فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا استفاده کرد، شکل تازه آن نیز می تواند برای تقویت ایمنی استفاده شود.

مربا، آب میوه یا پوره را نیز می توان از هر دو شکل تازه و خشک آن تهیه کرد.

عموما مردم از آلو بوخارا به عنوان میوه ای استفاده می کنند که می توان از آن غذاهای خوشمزه نیز درست کرد. طعم آن می تواند ترش و شیرین باشد.

رنگ میوه خام آن سبز است و در هنگام رسیدن می تواند قرمز، بنفش تیره یا مارونی تیره باشد. از نظر گیاه شناسی، دو گونه آلو Prunus salicina (معروف به آلو ژاپنی) و Prunus domestica (معروف به آلو اروپایی) هستند. این میوه از گونه Rosaceae یعنی گونه گل سرخ است.

به غیر از آلو در زبان انگلیسی، آن را با نام های Garden Plum, Prune Plum, Plum tree, European Plum نیز می شناسند.