جک بازویی پارکینگی که اندازه آن به اندازه یک آسمان خراش است

اگر دفترچه راهنما ندارید، از بخش خدمات در نمایندگی خود بخواهید تا محل مناسب را به شما نشان دهد. با استفاده از جک خودرو را بلند کنید.

یک جک قیچی (a) و یک جک بازویی پارکینگی هیدرولیک (b) اگر جک قیچی دارید، میله یا آچار را روی دستگیره قرار دهید و سپس میل لنگ را بچرخانید. اگر جک هیدرولیک دارید، دسته را در محل مناسب قرار دهید و به بالا و پایین پمپ کنید.

از ضربات زیبا و یکنواخت استفاده کنید، دسته جک را از پایین ترین نقطه به بالاترین نقطه آن در هر ضربه بردارید تا از کار درگیر بکاهید. پایه های جک را زیر خودرو، نزدیک جایی که جک با آن تماس دارد، قرار دهید.

پایه ها را آنقدر بالا بیاورید که به اندازه کافی در زیر قرار بگیرند و در جای خود قفل کنید. جک را پایین بیاورید تا زمانی که وسیله نقلیه روی پایه جک قرار گیرد.

ایستاده جک وسیله نقلیه شما را ایمن نگه می دارد. جایگزین کردن جعبه، سنگ یا آجر به جای پایه جک بسیار خطرناک است. وقتی زیر ماشین هستید می توانند بیرون بیفتند یا بشکنند. یک جک هم می تواند همین کار را انجام دهد، بنابراین حتما یک جفت پایه جک بخرید و آنها را در صندوق عقب قرار دهید.

خودرو را کمی تکان دهید تا مطمئن شوید که روی پایه جک قرار گرفته است. سپس جک را بردارید. تکان دادن خودرو همچنین به شما می گوید که آیا چرخ ها را به درستی مسدود کرده اید یا خیر.

اگر وسیله نقلیه در حالی که هر چهار چرخ در جای خود قرار دارند سقوط کند، بهتر است. (فقط کمی جهش می کند.) وقتی کارتان تمام شد، جک را عوض کنید، پایه ها را بردارید و خودرو را روی زمین پایین بیاورید. اگر از جک قیچی استفاده می کنید، به سادگی میل لنگ را در جهت مخالف بچرخانید.