روفرشی کشدار ایرانی 9 متری و زیباترین متن و شعر ادبی در مورد آن

فرش پارچه ای بدون پرز است. صاف است و فقط از نخ های طولی و عرضی تشکیل شده است. اما در فرش های حصیری، علاوه بر پایه پارچه، گره های اضافی نخ نیز وجود دارد – این همان پشم گوسفند است.

از آنجایی که گره ها به طور جداگانه بافته می شوند، می توان الگوهای مختلفی ایجاد کرد.

فرش نمدی با محبوب ترین انواع روفرشی کشدار ایرانی 9 متری فاصله زیادی دارد. مواد اصلی آنها پشم است، به همین دلیل افرادی که می خواهند عایق حرارتی خوبی از اتاق داشته باشند، فرش های نمدی را انتخاب می کنند.
بافت پشم گوسفند نیز ممکن است متفاوت باشد. می توان آن را حلقه یا تقسیم کرد. شمع شکافته زمانی ایجاد می شود که یک سوراخ دکمه بریده یا بریده شود. استحکام یک شمع تقسیم شده کمتر از یک شمع حلقه است، اما ظاهر آن بسیار زیباتر است.

برخی از فرش ها دارای هر دو نوع پرز هستند. ساده ترین نوع فرش را می توان فرش تک طبقه نامید. تمام حلقه‌ها بدون برش و به یک اندازه است. اغلب، چنین پوشش هایی برای دفاتر و اتاق های پر رفت و آمد انتخاب می شوند، زیرا لولاهای برش نخورده دوام بیشتری دارند. فرش برجسته پلکانی دارای سایز حلقه متفاوت است.

هنگام خرید فرش پرز کوتاه، لازم به یادآوری است که حتی این نوع فرش نیز نیاز به مراقبت دقیق دارد، زیرا کثیفی و آثار روی آن نمایان است. از این نظر، جابجایی مبلمان سنگین روی چنین سطحی بسیار نامطلوب است. در اتاق های شلوغ بهتر است فرش با پرز بلند نگذارید، بیشتر برای اتاق خواب یا مهد کودک مناسب است.

تراکم بافت فرش تاثیر زیادی در قیمت و کیفیت محصول دارد. تراکم بالای فرش بهترین کیفیت را تضمین می کند، زیرا پایه متراکم کاملاً در برابر تغییر شکل محصول مقاومت می کند. بنابراین اگر می خواهید فرشی کاربردی و بادوام بخرید، باید فرشی با تعداد گره بالا در هر متر مربع انتخاب کنید.

یکی دیگر از شاخص های مهم کیفیت مواد است. دوام و طول عمر فرش تا حد زیادی به انتخاب جنس پرز بستگی دارد. محبوب ترین متریال فرش پشم است. فرش های پشمی علاوه بر گرم بودن بسیار بادوام، مقاوم در برابر آسیب و بادوام هستند.