ساعت گارمین d2 که با مرگ شما برای همیشه خاموش می شود

سوئیس همچنین می‌تواند ساعت گارمین d2 باکیفیت را با قیمت پایین تولید کند و در عین حال اعتبار پوشیدن Patek Philippe ، Rolex ، Omega را حفظ کند.

این تمایز واضح بین محصول لوکس و محصول مد، همراه با استراتژی تولید کارآمدتر در زنجیره تامین، به برندها اجازه داد تا بر لحظه بحران غلبه کنند و فاز جدیدی را آغاز کنند.

خاستگاه صنعت ساعت سوئیس

هر چقدر هم که تعجب آور به نظر برسد، سوئیس اولین کشوری نبود که به لطف آلمان ساعت تولید کرد.

با این حال، صنعت ساعت سوئیس مدت کوتاهی پس از جنگ‌های مذهبی فرانسه آغاز شد، که باعث شد بسیاری از پروتستان‌های فرانسوی (که هوگنوت نیز نامیده می‌شوند) به سوئیس پناه ببرند و مهارت‌های ساعت‌سازی خود را با خود به ژنو ببرند. به لطف آنها، ژنو به تدریج شهرت خود را به عنوان شهر اصلی ساعت سازی به دست آورد.

در این دوره، ژنو نیز دستخوش یک انقلاب خشونت آمیز به رهبری جان کالوین بود. این انقلاب قواعد بسیار سختی را در زندگی به وجود آورد که تظاهر به ثروت را منع می کرد.

ژنو به خاطر جواهرات و زرگران با استعدادش مشهور بود، اما پوشیدن جواهرات در شهر ممنوع بود. این قانون سبک زندگی زرگران را که به هنر دیگری علاقه مند شدند: ساعت سازی را نابود کرد.

دست در دست پروتستان های فرانسوی، زرگران سوئیسی برای طراحی ساعت های استثنایی هم از نظر زیبایی شناسی و هم از نظر فناوری تلاش کردند.

در پایان قرن هفدهم بود، زمانی که محدودیت‌ها کاهش یافت، ژنو توانست دوباره متولد شود و به دلیل زیبایی و قدرت تکنولوژیکی خود، شهرت بیشتری برای ساعت‌سازی به نمایش بگذارد.

به سوی شناخت جهانی صنعت ساعت سوئیس

سوئیس توانسته است تخصص خود را در زمینه ساعت نشان دهد و خود را به عنوان یک رهبر جهانی در طول سال‌ها به لطف پیشرفت‌های فناوری متعدد نشان دهد.

از ژنو، ساعت سازی به کوه های ژورا و مناطق مختلف کشور (نوشاتل، برن، شافهاوزن، …) گسترش یافت. بسیاری از نوآوری ها در صنعت، فن آوری و روش های تولید در آنجا شکوفا شد.