سبد حصیری دستباف که قدرت تحمل جندین تن محصول را دارد

پیشرفت کار
در کلاس کارشناسی ارشد ما از تکنولوژی کلاسیک بافت سبد حصیری دستباف بید استفاده خواهیم کرد. تقریباً همه استادان این فناوری را مونتاژ می کنند، گاهی اوقات خود را اضافه می کنند، نه چندان متفاوت از داده ها.

ابتدا نحوه بافت ته سبد را یاد می گیریم. برای این ما به هشت میله نیاز داریم که در چهار تای آنها سوراخ ایجاد می کنیم. چهار میله دیگر را در این سوراخ ها فرو کنید.

حالا باید دو تا از باریک ترین شاخه های بید را انتخاب کنیم تا شروع به بافتن زیرش کنیم. انتهای آنها را در سوراخ های باز قرار می دهیم تا یک میله در بالای چهار میله متقاطع باشد و دومی در زیر باشد.

سپس دو میله نازک دور چهار سوزن بافندگی شروع به بافتن می کنند. طوری می چرخانیم که جایشان عوض شود، یعنی این شاخه که در ابتدا روی آن بود، بعد از بافتن چهار پره دوم در پایین باشد. و پس هر که پایین بود، بالا خواهد بود. دو رج بافت را ادامه می دهیم.

حالا همان میله های نازکی را که یک بار در مورد آن صحبت کردیم اضافه می کنیم و به طور یکنواخت خم می کنیم تا یک چرخ درست شود. به بافتن ادامه می دهیم.

اگر متوجه شدید شاخه های نازک شما در حال تمام شدن هستند، باید آنها را رشد دهید. برای افزایش میله باید یکی دیگر با همان نازکی بردارید و انتهای آن را تیز کنید و بین شاخه های دو ردیف آخر فشار دهید. سپس چوب قدیمی را با احتیاط جدا کرده و بافت را ادامه دهید. ما به شما توصیه می کنیم که دو میله را همزمان نسازید، بهتر است اولی را بزرگ کنید و بعد از یک سری بافتن – دومی.

بعد از بافتن چند رج دیگر به روش ساده بافت می رویم، یعنی به سادگی شاخه را داخل و اطراف میل بافتنی می گذرانید. اما برای شروع بافت به این شکل باید یک میل بافتنی دیگر اضافه کنیم. هیچ چیز سختی در این نیست، فقط آن را بین شاخه های دو ردیف آخر با یک جفت یا یک میخ ضخیم قرار دهید. بافتنی را به همین ترتیب ادامه دهید تا به اندازه ته دلخواه برسید.