سویا در بازار جهانی که رکود اقتصادی را شکست

سویا نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی نیز در آن یافت می شود. سویا جدا از اینکه به طور کلی مصرف می شود، در درمان بسیاری از بیماری ها نیز مفید است. پس بیایید بدانیم سایت سلامتبا توجه به فواید سویا.

علاوه بر این، سویا در بازار جهانی علاوه بر سایر مواد گیاهی، حاوی تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن است. بنابراین، به عنوان یک منبع خوب پروتئین، برای افراد گیاهخوار کمتر از یک موهبت نیست.

سویا بهترین منبع پروتئین است

سویا حاوی 38-40 درصد پروتئین، 22 درصد روغن، 21 درصد کربوهیدرات، 12 درصد رطوبت و 5 درصد خاکستر است. در حالی که در مقایسه، 26 درصد پروتئین در گوشت، 13 درصد در تخم مرغ، 15 درصد در ماهی، حدود 20 درصد در حبوبات و حدود سه و نیم درصد در شیر یافت می شود.

این را نیز بخوانید: ماساژ روغن سویا در مو فواید زیادی دارد، حتماً آن را در مراقبت از مو در زمستان بگنجانید.

سایر فواید سویا
نه تنها پروتئین را به مقدار کافی از سویا دریافت می کنیم، ویتامین ها، مواد معدنی و بسیاری از عناصر دیگر نیز در آن یافت می شوند.

به گفته پزشکان، می توان از آن در بسیاری از انواع درمان نیز استفاده کرد. سویا به ویژه در رفع ضعف جسمانی و تمامی مشکلات مو و پوست موثر است. استفاده از دانه سویا برای بدنسازی بسیار مفید است.

همراه با ساخت سلول های جدید در بدن، برای ترمیم سلول های آسیب دیده نیز عمل می کند. سویا در بیماری های زنان نیز مفید است و با مصرف آن برخی از این هورمون ها در بدن تولید می شود که برای حفظ تعادل روانی ما بسیار مفید است.

علاوه بر پروتئین، حاوی حدود بیست درصد چربی خوب است که قلب ما را سالم نگه می دارد. همچنین متابولیسم ما را سالم نگه می دارد. مقدار کلسیم موجود در سویا نیز خوب است که استخوان های ما را تقویت می کند.

تبلیغات
این را هم بخوانید: دانه های آملا را بی فایده ندانید، پودر کردن و خوردن آن فواید معجزه آسایی زیادی دارد.