شکلات سکه ای سوربن کاله یکی از لاغر کننده ترین مواد غذایی

آلرژی / اشکالات:
در ادامه باید گفت اگر شکلات سکه ای سوربن کاله یا ماده اصلی آن، کاکائو را دوست داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که نسبت به شکلات واکنش نشان دهید.

اما سایر مواد موجود در شکلات مانند شیر، گندم و آجیل نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

حساس به شکلات و حساسیت به شکلات دو حالت متفاوت هستند.

اگر به نارگیل یا مواد دیگر مانند اسید آمینه تیرامین حساس هستید، ممکن است بتوانید بدون مشکل کمی شکلات بخورید. اما اگر شکلات به مقدار زیاد خورده شود، می تواند باعث واکنش هایی در دستگاه گوارش یا سایر قسمت های بدن شود.

افرادی که به شکلات حساس هستند ممکن است علائمی مانند:

آکنه
نفخ شکم
یبوست
سردرد یا میگرن
کهیر
معده درد
عناصر سمی
شکلات همچنین ممکن است حاوی سموم ناشناخته باشد.

گزارش مک 2018 در مجله ترکیب و تجزیه و تحلیل مواد غذایی نشان می دهد که هم شکلات و هم نارگیل خام فرآوری شده حاوی کادمیوم و نیکل ناایمن هستند.

این فلزات سنگین در بدن شما انباشته می شوند و می توانند آسیب های ماندگاری ایجاد کنند. متأسفانه کودکان در سراسر جهان با خوردن شکلات می توانند در معرض تماس غیرقابل قبول فلزات سنگین قرار بگیرند.

قهوه ای و سوزش سر دل
از عوارض جانبی منفی شکلات می توان به سوزش سر دل اشاره کرد.

به گفته انجمن آندوسکوپی دستگاه گوارش آمریکا، شکلات فشار اسفنکتر مری را کاهش می دهد، تغییراتی که می تواند شما را مستعد سوزش سر دل کند.

در واقع، بولتنی از موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، پرهیز از شکلات را به عنوان راهی برای جلوگیری از علائم رفلاکس معده توصیه می کند.

شکلات و سرطان
خوردن شکلات فلاونوئیدهای زیادی را فراهم می کند. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با سرطان کمک کرده اند.

با این حال، نویسندگان مقاله BMC Cancer در جولای 2016 خلاف این را نشان می دهند. محققان هزاران فرد مبتلا به سرطان پروستات را مورد بررسی قرار دادند.