ظرفیت تولید خوراک دام سبک در کشور 1000 برابر شد

با هر فشار، حیوانات دوباره غذای خوشمزه می گیرند. مطالعات نشان داده اند که فشار دادن غذا به دفعات بیشتر می تواند منجر به افزایش وزن و تولید شیر بهتر شود. اگر گاوها انرژی بیشتری در دسترس داشته باشند، این امر بر سلامت و باروری نیز تأثیر مثبت دارد.

اگر گودال گرسنگی به شکل مثلث به اندازه یک دست فرو رفته باشد، مصرف خوراک دام سبک صحیح نیست. اگر بیش از نیمی از گاوها این سیگنال هشدار دهنده را نشان دهند، باید فوراً جیره را از نظر ترکیب و ساختار بررسی کنید.

6. گودال گرسنگی را رعایت کنید
گاوهایی که خیلی کم می خورند، ابتدا آن را در گودال گرسنگی نشان می دهند. وقتی پشت گاو می ایستید می توانید این را در سمت چپ ببینید. در آنجا شکمبه نزدیک دیواره شکم است. در هلند از یک مقیاس پنج درجه ای برای قضاوت در مورد اینکه گاو به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر استفاده می شود.

7. گاو دیگر غذا نمی خورد؟ توجه گاوهای بیمار
گاو دیگر غذا نمی خورد؟ اگر می خواهید بیشترین بهره را از خوراک مصرفی خود و در نتیجه عملکرد خود ببرید، باید به سرعت بیماری ها را درمان کنید. مانند ما انسان ها، درد و ناراحتی گرسنگی را از بین می برد. مشاهده می شود که گاوهای مبتلا به بیماری سم کمتر در قلم می خورند.

داده های اندازه گیری فعالیت نشان می دهد که گاوها برای مدت طولانی دراز می کشند و کمتر به میز غذا می روند. وزن کم می کنید هر کس سالی دو بار سم گاو را ببرد، پایه چرای گاو را می گذارد.

8. برای غذای مانده برنامه ریزی کنید

علوفه تازه برای گاوها جذاب است. اگر غذای تازه را بیشتر تهیه کنید یا چند بار در روز غذا بدهید، گاوها را به سمت میز غذا کشانید. چه به صورت دستی یا خودکار – فشار دادن خوراک ارزشمند است.