فردی برای پیدا کردن جیوه به عطارد سفر کرد

عطارد چیست؟
جیوه یک عنصر شیمیایی و تنها فلز رایجی است که در دمای معمولی مایع است. جیوه در پنکه قدیمی  معمولاً به عنوان نقره زنده شناخته می شود و یک فلز مایع سنگین و سفید نقره ای است. جیوه یک فلز انتقالی است.

به عنوان یک عنصر شیمیایی، جیوه نمی تواند ایجاد یا از بین برود. همین مقدار از زمان تشکیل زمین در این سیاره وجود داشته است.

با این حال، عطارد می تواند به عنوان بخشی از فعالیت های طبیعی و انسانی در محیط بچرخد.

رادیو ضبط قدیمی جیوه دار کاربردهای جدید بسیاری در دستگاه های الکتریکی و الکتروشیمی پیدا کرد. فلز جیوه یک مایع فرار است. دارای فشار بخار قابل اندازه گیری در دمای اتاق است.

چگالی جیوه 13.6 g.cm-3 در 20 درجه سانتی گراد است

جیوه در تلویزیون قدیمی سونی یک عنصر فلزی مایع با کاربردهای بسیار مفید است. همچنین عنصری با خواص خطرناک برای محیط و محل کار و برای بسیاری از مواد خورنده است.

دانش حلالیت جیوه در رسیدگی به مشکلاتی که نیازمند آگاهی از غلظت فلزات در مایعات و بخارات محیط اطراف ما هستند مفید است.

چگالی عطارد
بر اساس میانگین ذکر شده مقدار چگالی در دمای 20 درجه سانتی گراد و با استفاده از فرمول Beattie که چگالی جیوه را نشان می دهد، تولید شده است.

جدا از دماسنج، جیوه به عنوان یک استاندارد مرجع برای تعیین حجم اندازه گیری های ظرفیت کوچک و برای حفظ فشارسنج استاندارد اولیه استفاده می شود.

در هر صورت، محدوده دمایی مورد نظر 0-41 درجه سانتیگراد است، بنابراین مقادیر چگالی در مراحل 0.1 درجه سانتیگراد در این محدوده محاسبه شده است. مقدار چگالی جیوه به فشار محیطی 101325 Pa اشاره دارد.

چگالی جیوه قرمز در تلفن قدیمی 20 درجه سانتیگراد 13545.848 کیلوگرم بر متر مکعب است. عنصر عطارد هزاران سال است که شناخته شده است. مردم یاد گرفتند که این فلز را از مهمترین سنگ معدنی به نام سینابر بسازند.

سینابار هنگام گرم شدن، جیوه را به صورت بخار آزاد می کند. بعداً بخار سرد می شود و به عنوان جیوه مایع جذب می شود.

برخی از ترکیبات جیوه به عنوان سمی شناخته شده اند، مانند کلرید جیوه – تصعید خورنده – برای کشتن آفات استفاده می شود. در حالی که برخی از ترکیبات برای داروهایی مانند کلرید جیوه – کلومل – برای درمان بثورات پوستی استفاده می شود.

  • منابع:
  • تبلیغات:
  1. افزایش سطح تولیدات کشور با صادرات کالاها ناشناس!
  2. آیا درباره مربا شگفت انگیز چیزی شده اید؟
  3. با استفاده از گوشت مرغ فشار خون خود را تنظیم کن
  4. 5 ماده غذایی که دیابتیها نباید از آن غافل شوند