لباس زنانه کوتاه که برای دوخت آن پارچه کم آمد

با توجه به آب و هوای گرم، جای تعجب نیست که مصری ها فقط لباس زنانه کوتاه سبک می پوشیدند. زنان لباس هایی با بند شانه می پوشیدند. لباس ها از کتان یا پنبه ساخته می شدند. بعدها در تاریخ مصر لباس‌ها پیچیده‌تر و رنگارنگ‌تر شدند.

مصری ها جواهرات می پوشیدند. کسانی که توانایی مالی داشتند جواهراتی از طلا، نقره و سنگ های قیمتی می پوشیدند. مردم فقیر جواهرات مسی یا برنزی می پوشیدند. هم مرد و هم زن آرایش می کردند.

زنان یونانی اصالتاً پپلو می پوشیدند. مستطیل پارچه ای بود که تا شده و به هم چسبیده بود. از کمر بسته شده بود. بعدها زنان یونانی شروع به پوشیدن تونیک بلندی به نام کیتون کردند. زنان نیز خرقه هایی به نام هیمتیون می پوشیدند.


زنان از جواهراتی مانند گردنبند، دستبند و خلخال استفاده می کردند. زنان ثروتمند برای محافظت از آنها در برابر آفتاب چترهای آفتابی حمل می کردند. زنان یونانی موهای خود را کوتاه نمی کردند مگر اینکه عزادار بودند. در بسیاری از سبک های مختلف پوشیده شد.

زنان رومی لباس های بلندی به نام استولا می پوشیدند که به رنگ های مختلف رنگ آمیزی می شد. اغلب شال بلندی به نام پالا می پوشیدند.

رومی‌های معمولی لباس‌های پشمی یا کتان می‌پوشیدند، اما ثروتمندان می‌توانستند پنبه و ابریشم بخرند. لباس های رومی را با سنجاق و سنجاق نگه می داشتند. هم مرد و هم زن کلاه گیس و دندان مصنوعی می گذاشتند.

لباس زنانه در قرون وسطی
زنان ساکسون لباس کتانی بلندی می پوشیدند که تونیک بلندی روی آن بود. مانتو هم می پوشیدند. هم مردان و هم زنان از شانه های ساخته شده از استخوان یا شاخ استفاده می کردند.

زنان وایکینگ در خانه پارچه می بافتند و می بافتند و لباس های خانواده را درست می کردند. زنان لباسی شبیه لباس به نام شیفت از کتان یا پشم می پوشیدند.

روی آن، لباسی از پهلوهای باز می پوشیدند که با بند شانه بسته می شد. در هوای سرد عبا یا شال می پوشیدند. لباس ها با سنجاق ها در جای خود نگه داشته می شدند. زنان وایکینگ اغلب موهای خود را بافته می کردند یا زیر روسری می گرفتند.