لیمو ترش سنگی تبریز جنوب

لیمو ترش سنگی تبریز یک میوه کاملا آسیایی محسوب می شود که ظاهری بیضی شکل دارد و رنگ آن زرد است و اندازه نسبتا بزرگ تری نسبت به لیمو های معمولی دارد‌؛ بطوری که برخی افراد تصور می کنند لیموترش ها نمونه ی نرسیده ی لیمو سنگی هستند در صورتی که اینطور نیست و این ها دو میوه مجزا از هم هستند.

این لیموی زرد و گاهی سبز رنگ از یک درخت همیشه سبز که در آسیا یافت می‌شود می‌آید. این لیموترش سنگی برای آشپزی و غیر آشپزی و بیشتر به عنوان درمان خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

آب این لیمو که ۶٪ اسید سیتریک دارد، باعث شده طعم آن ترش شود.

لیمو سنگی حاوی ویتامین C، فولات، ویتامین B5، B3، B1، B2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، زینک، قند، کربوهیدرات، فیبر رژیمی، چربی و پروتئین است.

لیمو ترش سنگی تبریز جنوب

لیمو ترش سنگی مفید است یا مضر

لیمو ترش سنگی مفید است یا مضر این میـوه دارای خواص متعددی است که از همان گذشته برای درمان درد و بیماری های متعدد به کار رفته است پس با اطمینان می توان گفت که لیمو ترش سنگی مفید است و در سلامتی و پوست و مو بسیار مؤثر است . البته برای بعضی از افراد ممکن است باعث حساسیت و آلرژی مانند تاول، خارش و تورم شود.

همانطور که می دانید قیمت لیمو ترش سنگی در بازار بسیار مناسب می باشد و از طرفداران بسیاری برخوردار است.

خواص مفید لیمو ترش سنگی تازه برای سلامتی:

1_درمان سرماخوردگی: لیمو سنگی سرشار از ویتامین C است، برای درمان آبریزش و خارش بینی می‌توانید یک فنجان آب و لیمو وعسل بخورید

2_ تعادل PH بدن: لیمو با متعادل کردن سطح PH، به قلیایی شدن بدن کمک می‌کند.

3_ ضدمیکروب: خاصیت اسیدی لیمو نمی گذارد ویروس ها و باکتری ها مدت زیادی زنده بمانند.

4_سفید کننده ی دندان ها: خاصیت اسیدی لیمو سنگی، آلودگی‌های چسبیده به دندان را رفع کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

5_ کمک به درمان یبوست: لیمو خاصیت ملین دارد و به درمان یبوست کمک می کند

6_جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه: اسید سیتریک موجوددر لیمو به حل شدن سنگ کلیه کمک می کند. مصرف منظم آب لیمو سنگی. از تشکیل این سنگ ها جلو گیری می کند

7_کمک به دفع سموم: اسید سیتریک موجود در لیمو، باعث افزایش تولید صفرا در کبد می شود که به دفع سموم از بدن کمک می کند

8_کنترل فشار: اگر لیمو سنگی را به طور منظم هر روز مصرف کنیم، فشار خون سیستولیک را پایین می آورد و باعث کنترل فشار خون می شود.

9_ کمک به کاهش تهوع و استفراغ: عطر قوی لیمو سنگی در کاهش تهوع و استفراغ دوران بارداری موثر است.

10_کمک به درمان رفلاکس: اسید آب لیمو سنگی، زمانی که با آب ترکیب شود، درمان خوبی برای ریفلاکس اسید محسوب می‌شود.

11_کمک به درمان ورم معده: مکیدن لیمو یا آبنبات لیمویی یا حتی خوردن یک فنجان آب حاوی لیمو به درمان ورم معده کمک می‌کند.

12_کمک به کاهش درد آتریت: گذاشتن خمیر لیمو سنگی روی زانو به کاهش درد آرتریت کمک می‌کند

13_کمک به مبتلایان به نقرس: . مصرف لیموناد تهیه شده از لیمو ترش سنگی برای بیماران مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

14_درمان اسهال کودکان: لیموترش سنگی عامل مؤثری در درمان اسهال برای کودکان می باشد.

15_کمک به رفع مشکلات بینایی: لیمو ترش سنگی با توجه به اینکه سرشار از ویتامینc می باشد می تواند مشکلات مربوط به بینایی از قبیل؛ آب مروارید، جلوگیری کند.

16_درمان پسوریازیس: اسید سیتریک موجود در آبلیمو باعث خشک شدن و کاهش یافتن فلسی پوست می شود و التهاب را کم می کند.

17_مفید برای قلب: به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی لیمو سنگی رادیکال های آزاد را مهار کرده و سلامت قلب را حفظ می کند.

18_درمان عفونت‌های غده بزاقی: خواص ضد ویروسی و ضد باکتری موجود در لیمو سنگی باعث می شود عفونت های غده بزاقی را از بین ببرد.

19_درمان سرخچه: خواص ضد ویروسی لیمو سنگی به درمان سرخچه کمک می کند.

از جمله چند مزیت لیمو ترش سنگی عبارتند از: درمان آنفولانزا، سوزش معده، درمان آسم، از بین برنده بوی عرق، کمک به درمان سر درد، رفع تیرگی آرنج، درمان عفونت قارچی، کاهش مشکلات تیروئيد، درمان ورم عضلانی،انرژی زا، درمان ورم عضلانی، درمان مویرگ های ضعیف، مفید برای مبتلایان به اختلالات مغزی، مفید برای استخوان،درمان اسکوروی، درمان بوی بد دهان، کاهش احتمال سکته، کاهش میزان خونریزی داخلی، متوقف کردن خون دماغ، درمان منوراژی، درمان هپاتیت و…. دارد.

مضرات لیمو ترش سنگی

1,لیمو ترش اسیدی است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود.

2,افرادی که مبتلا به میگرن هستند با مصرف زیاد لیمو ترش باعث می شود که حملات میگرن را افزایش دهند

3,کسانی که از ناراحتی مثانه و کلیه رنچ می برند، ممکن است برای آن ها مضر است.

4,مصرف زیاد آب لیمو باعث کاهش قدرت تمرکز و تفکر می‌ شود

و،،،

لیمو ترش سنگی زنجبیل

لیمو ترش سنگی زنجبیل زنجبیل: زنجیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم است.

با افزودن لیمو ترش به زنجبیل می توانیم به نتایج بهتری برسیم پس ما می‌توانیم مصرف نوشیدنی زنجبیل لیمو را مد نظر قرار دهیم. زنجبیل و لیمو ترش هر دو به بهبود و عملکرد کلیه ها کمک می‌کنند.یکی از فواید چشمگیر نوشیدنی زنجبیل لیمو توانایی آن در کاهش التهاب مزمن در بدن است.

مناسب ترین زمان برای مصرف زنجبیل لیمو: بهترین زمان برای مصرف این نوشیدنی با معده خالی است تا شیره های گوارشی به کار افتاده و غذا در طول روز بهتر جذب بدن می شود.

لیمو ترش سنگی ضد سرطان است

لیمو ترش سنگی ضد سرطان است لیمو سنگی دارای ۲۲ ترکیب ضد سرطان است. از میان این ترکیبات می‌توان به لیمونن که رشد تومورهای سرطانی را کند می‌کند و گلیکوزید فلاونول که می‌تواند تقسیم سلولی سلول‌های سرطانی را متوقف کند، اشاره کرد.

فواید خوردن لیمو ترش تازه سنگی بسیار زیاد می باشد و به همین خاطر همه ی بخش های آن قابل استفاده است. استفاده از پوست این میوه برای مقابله با غده های سرطانی و تنظیم سطح کلسترول بدن پیشنهاد می شود.

استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت به شمار می رود و برای درمان انگل و میکروب های قوی می توان استفاده کرد

تحقیقات نشان داده است که استفاده به طور منظم از لیموی منجمد در جلوگیری از سرطان و رادیکال آزاد تأثیر پذیر است. البته باید توجه داشته باشیم که همراه با درمان اصلی باشد. علاوه بر این، ویتامین C و E در ترکیب با فلاونوئید‌ها از متاستاز جلوگیری می‌کند.

مرکبات لیمونوئید دار و نیز کومارین های موجود در لیمو قابلیت جلوگیری از سرطان سینه ناشی از استروژن را دارند. این میوه سرشار از پلی‌فنول می‌باشد که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان، تاثیرات صدرصد مثبت روی سلول‌های سرطانی دارد. این پژوهش‌ها می‌توانند در پیشگیری و احتمالا درمان سرطان‌های دهان، سینه، معده، روده بزرگ، سرطان در کودکان و … موثر باشند.

شما می توانید از طریق خرید اینترنتی لیمو ترش برای تهیه ی آن اقدام نمایید و در هزینه ها و وقت اضافی صرفه جویی کنید.