مردی که با چاقو زنجان اصل فرزند خود را به قتل رساند

درخواست های مبتنی بر ترس اغلب در کمپین های رسانه ای چاقو زنجان اصل استفاده می شود. به عنوان مثال، کمپین‌های اخیر در بریتانیا از جمله «زندگی می‌کند نه چاقو»و «#Lifeorknife» خطر مرگبار حمل چاقو را با هدف ایجاد ترس و در نهایت برجسته می‌کند.

بازدارندگی جوانان از این رفتار. با این حال، شواهد کمی در مورد اثربخشی این تلاش ها وجود دارد. به ویژه در زمینه کنونی برجسته است که مطالعات در مورد جذابیت های ترس در زمینه های مربوط به جرم و جنایت نشان داده است که آنها در مردان جوان کمتر موثر و حتی معکوس هستند.

به عنوان مثال، در یک آزمایش شبیه ساز رانندگی، مردان جوان پس از دیدن یک فیلم ترسناک در مورد ایمنی جاده، سریعتر از گروه کنترل رانندگی کردند.

در مطالعه دیگری، شرکت کنندگان مرد جوان پس از مشاهده ترس از بازاریابی اجتماعی، قصد بیشتری از درگیر شدن در رفتارهای حواس پرت رانندگی را گزارش کردند.

سایر تحقیقات مرتبط نیز نشان داده اند که مداخلاتی که به طور خاص با هدف برانگیختن ترس از عواقب توهین در جوانان انجام می شود ممکن است اثرات معکوس داشته باشد.

برنامه‌های (غیر)مشهور «راست راست» که هدفشان از طریق ملاقات با زندان و ابزارهای دیگر، برانگیختن ترس از زندان در بین جوانان به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم بود، نه تنها از نظر بازدارندگی شکست خورده است.

بلکه در واقع رفتار توهین آمیز را افزایش می دهدTMT معتقد است که افراد با حفظ ایمان به جهان بینی فرهنگی و عزت نفس خود، آگاهی اضطراب آور از اجتناب ناپذیر بودن مرگ را مدیریت می کنند.

تحقیقات نشان داده است که وقتی مرگ‌ومیر برجسته می‌شود، مردم حمایت بیشتری از دیگرانی که جهان‌بینی فرهنگی آن‌ها را می‌پذیرند ابراز می‌کنند، در حالی که نسبت به کسانی که با عقاید آنها مخالفت می‌کنند، منفی‌تر نشان می‌دهند.

علاوه بر این، یک استراتژی برای محافظت در برابر نگرانی های مربوط به مرگ و میر، تلاش برای عزت نفس بالاتر است، که از طریق اقداماتی که با ارزش خود و/یا اشتراک در جهان بینی فرد همسو هستند به دست می آید.