پسته خندان قزوین و داستان استفاده از انرژی های سبز برای پرورش آن

به دلیل کالری کم، پروتئین بالا و چربی غیراشباع بالا، ثابت می کند که گزینه بهتری برای کنترل وزن است. در مقایسه با سایر آجیل ها کالری بسیار کمی دارد. به همین دلیل است که فواید پسته بسیار زیاد است.

ترویج باکتری های سالم روده _ _

پسته دارای فیبر بالایی است. فیبر پسته خندان قزوین عمدتاً هضم نشده از دستگاه گوارش شما عبور می کند و برخی از انواع فیبر توسط باکتری های خوب روده هضم می شوند و به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند.

سپس باکتری های روده فیبر را تخمیر می کنند و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می کنند که ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. که شامل کاهش خطر ابتلا به اختلالات گوارشی، سرطان و بیماری قلبی است.

بوتیرات شاید مفیدترین اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه باشد. خوردن پسته به طور قابل توجهی تعداد باکتری های تولید کننده بوتیرات در روده را در مقایسه با مصرف بادام افزایش می دهد.

کاهش کلسترول و فشار خون

مزیت پسته این است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را از طرق مختلف کاهش دهد.

پسته علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان بالایی دارد، می تواند کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را بهبود بخشد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. در واقع، چندین مطالعه نشان داده اند که پسته در کاهش کلسترول موثر است.

هیچ یک از این مطالعات نشان نداد که خوردن پسته بر پروفایل چربی خون تأثیر می گذارد. علاوه بر این، پسته در مقایسه با سایر مغزها فشار خون را کاهش می دهد. به همین دلیل پسته برای قلب بسیار مفید است.

ممکن است سلامت عروق خونی را افزایش دهد.

پسته همچنین برای سلامت رگ های خونی فوایدی دارد. اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی است. این مهم است که به درستی عمل کند زیرا اختلال عملکرد اندوتلیال می تواند خطری برای بیماری قلبی باشد.