کفش بروکس اصل که سر زبان همه مردم جهان است

ورزش اهمیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را در رابطه با قدرت خود در انتقال عملکرد فردی به نفوذ فرااجتماعی از یک رفتار فرهنگی در قرن گذشته افزایش داده است.

کنش ورزشی که به فردی یا تیمی بودن محدود نمی‌شود، بلکه به یک ساختار جهانی تبدیل می‌شود، تنها پدیده‌ای است که انگیزه سودمندی روحی و جسمی افراد را دارد.

پديده ورزش كه به يكي از تصاوير اساسي زندگي اجتماعي تبديل شده است، در هر دوره رشد مشهودي از خود نشان داده است.

به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، توسعه فناوری و اقتصادی در حال توسعه تأثیرات خود را در عرصه ورزش و همچنین در سایر زمینه ها نشان داد. پس از دهه 1960، ورزش به بخشی تبدیل شد که به عنوان یک شاخه صنعتی دیده می شود و بازار خود را ایجاد می کند.

از این منظر مشاهده می شود که طراحی کفش بروکس اصل متناسب با نوع فعالیت ورزشی انجام می شود. در بسیاری از شاخه‌های ورزشی که امروزه وجود دارد، از کفش‌هایی با تکنیک‌ها و متریال‌های متناسب با ساختار نوع ورزشی استفاده می‌شود.

الزامات ورزش تعیین کننده طراحی، ساختار، روش تولید و مواد مورد استفاده در کفش است. با نگاهی به فرم کفش ورزشی مشاهده می شود که از دو قسمت زیره و رویه تشکیل شده است:

در قرن‌های اخیر، ورزش با تبدیل شدن به شاخه‌های ورزشی حرفه‌ای به یک تجارت تبدیل شده است، اگرچه این فعالیتی است که افرادی که فرصت را در عجله زندگی پرمشغله پیدا می‌کنند به صورت دوره‌ای انجام می‌دهند.

در این معنا؛ اهمیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن را افزایش داد. ارتباط افراد با ورزش نیز عامل مهمی در انتخاب کفش ورزشی آنهاست.

امروزه کفش های اسپرت به مکملی شیک برای زندگی روزمره تبدیل شده است که راحتی را به خطر نمی اندازد. امروزه کفش های کتانی برای برخی ترند و برای برخی دیگر ناجی است.