گردو شیلی و حساسیت عجیب دختر 4 ساله

مانند بسیاری از درختان میوه (مرکبات، سیب، بلوط و غیره)، درخت گردویی که از دانه کاشته شده باشد، در 7 تا 10 سال اول زندگی خود میوه نمی دهد.

اگر هدف شما برداشت هر ساله گردو شیلی برای خوردن است، سریعترین و ساده ترین راه کاشت یک درخت جوان پیوندی آماده است (مقاله تکثیر گردو را بخوانید). اما اگر می خواهید لذت پرورش درخت خود را از دانه احساس کنید، بیایید شروع کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال گردوی تازه و تازه باشید. این می تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد، زیرا تقریباً تمام میوه های کاملی که در بازار پیدا می کنیم فرآوری شده اند، بنابراین قطعاً جوانه نمی زنند.

در هر صورت باید گردوهایی را بیابیم که تحت هیچ درمانی قرار نگرفته اند. آنها باید خام، خام، نپخته باشند و تحت هیچ گونه عملیات حرارتی قرار نگیرند.

بهتر است آجیل های تازه برداشت شده را در پوسته آن ها پیدا کنید. (می‌توانیم پوست سبز بیرونی را با دقت جدا کنیم – با دستکش – اما باید پوسته قهوه‌ای سفت را نگه داریم).

پس از یافتن آجیل مناسب در پاییز، باید حداقل 10-15 عدد از آنها را انتخاب کنیم. اگر همه چیز به درستی انجام شود، فقط 50٪ یا کمتر جوانه می زنند و فقط کسری از آنها به یک گیاه کوچک و سپس یک درخت جوان می رسند.

ابتدا گردو کامل را به مدت 48-72 ساعت در آب خیس می کنیم. سپس آنها را داخل یک کیسه پلاستیکی پر از ماسه مرطوب قرار می دهیم و به مدت 12-15 هفته در یخچال قرار می دهیم.

از طرف دیگر، بذرهای ما را می توان در پاییز و زمستان گذرانی به طور طبیعی در مزرعه کاشت، اما در این مورد از سنجاب ها و سایر دشمنان محافظت نمی شود.