تاثیرات مصرف قیسی در دوران بارداری

حجم خون زنان در دوران بارداری 50 درصد افزایش می یابد. این بدان معناست که او در رژیم غذایی خود به آهن بیشتری نیاز دارد. زردآلو خشک منبع خوبی از آهن است و ممکن است در این زمینه کمک کند .

از انواع میوه های خشک می توان به زردآلو خشک قیسی اشاره کرد، که در فصل تابستان  می توان به فراوانی این میوه عالی و پر خاصیت را در بازار پیدا کرد.

بارداری و شیردهی ممکن است باعث تغییرات متابولیک در بدن شما شود. ورزش کم یا رژیم نامتعادل اغلب می تواند منجر به یبوست شود. نوشیدن آب کافی و مصرف غذاهای غنی از فیبر، مانند زردآلو خشک، ممکن است مشکلات گوارشی را تسکین دهد.

آهن موجود در زردآلو می تواند به درمان کم خونی کمک کند. قیسی سیاه زردآلو در بین انواع میوه خشک ها به خصوص ارگانیک جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است به خصوص زرد آلوهای کشورمان که در اکثر استان ها یافته میشود.

در کم خونی، خون شما فاقد عرضه کافی گلبول های قرمز سالم (RBC) است. این به دلیل کمبود هموگلوبین (مولکول حامل اکسیژن در خون) رخ می دهد. کمبود هموگلوبین به دلیل کمبود آهن رخ می دهد

از دست دادن خون شدید، خونریزی مزمن در معده و التهاب مزمن نیز ممکن است باعث کم خونی شود. زنان باردار و دوران قاعدگی در معرض خطر بیشتری برای کم خونی هستند.

مصرف غذاهای غنی از آهن بهترین راه برای رفع کم خونی است. زردآلو خشک منبع بسیار خوبی از آهن است. همچنین ویتامین C موجود در آنها باعث افزایش بیشتر جذب آهن می شود. قیسی خشک از انواع خشکبار محسوب شده و در سراسر دنیا یکی از بهترینهای دسته خشکبار خرید و فروش می گردد.

با این حال، ممکن است نتوانید آهن دریافتی روزانه خود را تنها از طریق زردآلو خشک تامین کنید. یک فنجان نیمه زردآلو خشک حاوی حدود 3.5 میلی گرم آهن است .

ممکن است مجبور شوید 10 فنجان از این قبیل را مصرف کنید تا میزان آهن دریافتی روزانه خود را تامین کنید. از این رو، پیشنهاد می کنیم منابع دیگری از آهن مانند اسفناج، عدس و لوبیا را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فیبر موجود در زردآلو خشک ممکن است در اینجا نقش داشته باشد. قیسی زردآلو به دلیل آنکه جز اصلی ترین محصولات تولید کنندگان در مناطق شمال غرب می باشد، مورد توجه واقع شده است. فیبر غذایی حجم مدفوع را افزایش می دهد و حرکت آن را در روده بزرگ تسریع می کند.

هنگامی که فیبر در روده تخمیر می شود، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (بوتیرات، پروپیونات، استات و غیره) تولید می کند.

اینها میکروبیوم روده (میکرو ارگانیسم ها) را با کاهش pH مجرا تغییر می دهند. این امر قوام، کمیت و تحرک مدفوع را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

  • منابع:
    1. 9 Health Benefits Of Dried Apricots & How Many To Eat In A Day

  • تبلیغات:
    1. با غذا خوردن در ظروف مسی بیمار می شوید.
    2. خصوصیات تاپ ورزشی در کاهش وزن
    3. از بین بردن بوی عرق با لیمو
    4. عجیبترین چیزی که در شکم ماهی کپور پیدا شد

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.