فواید آب لیمو

لیمو بیشتر از چیزی که به نظر می رسد وجود دارد. این میوه ممکن است به خوبی با برخی از غذاهای مورد علاقه شما جفت شود، اما فواید سلامتی باورنکردنی نیز دارد. لیمو سرشار از مواد مغذی است، باعث کاهش وزن می شود و حتی با پیشگیری از سنگ کلیه و درمان سرطان مرتبط است!

لیمو حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که می تواند بدن شما را تقویت کند:

ویتامین C: اگزالات لیمو ترش منبع خوبی از ویتامین C است که ایمنی را تقویت می کند، با عفونت مبارزه می کند، زخم ها را بهبود می بخشد و موارد دیگر. به گفته مرکز FoodData وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C فراهم می کند. مصرف روزانه توصیه شده برای مردان 90 میلی گرم و برای زنان 75 میلی گرم است.
کلسیم: لیمو حاوی کلسیم است که برای عملکرد عضلات، ترشح هورمون، انقباض عروق و غیره مهم است.
پتاسیم: لیمو دارای پتاسیم است که به عملکرد صحیح عضلات و اعصاب کمک می کند.
فولات: همچنین در لیموها یافت می شود، فولات با نقایص مادرزادی ستون فقرات مبارزه می کند و به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

فواید آب لیمو برای بدن شما

لیمو علاوه بر خواصی که به عنوان یک درمان زیبایی و کمک به سلامت دارد، کاربردهای دیگری نیز برای لیمو دارد. چه از این میوه به تنهایی لذت ببرید و چه با چای صبحگاهی خود، در اینجا فقط چند دلیل برای استفاده از لیمو و آب آن آورده شده است که خواص آن با چای لیمو عمانی یکسان است:

گلودرد را تسکین می دهد.

آب گرم مخلوط با عسل و لیمو یک درمان خانگی محبوب برای افراد مبتلا به گلودرد است. این مخلوط می تواند مزایای تسکین دهنده ای برای گلودرد در فصل سرد داشته باشد. ویتامین C موجود در لیمو نیز می تواند به این تلاش کمک کند.

ممکن است از سرطان پیشگیری کرده و به مبارزه با آن کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که لیمو ممکن است فواید ضد سرطانی داشته باشد. بر اساس یک مطالعه، ترکیب شیمیایی لیمو می تواند به جلوگیری از توسعه تومورهای دهان کمک کند. برخی دیگر مرکبات و آب آنها را با اثرات ضد توموری مرتبط می دانند. حتی مواد شیمیایی موجود در پوست مرکبات نیز به عنوان عوامل ضد سرطانی بالقوه مرتبط هستند.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند.

نشان داده شده است که آب لیمو با افزایش سطح سیترات ادرار از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند. سیترات به کلسیم متصل می شود که به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.از سنگ کلیه جلوگیری می کند.

طبع لیمو ترش

به هضم غذا کمک می کند.

پوست و پالپ لیمو حاوی فیبر محلولی به نام پکتین است. به تولید آنزیم های گوارشی در کبد کمک می کند و به دفع مواد زائد از بدن شما کمک می کند. میوه‌های غنی از فیبر همچنین می‌توانند به افزایش منظم بودن کمک کنند و خطر یبوست را کاهش دهند.

به تنظیم قند خون کمک می کند.

خوردن میوه های سرشار از فیبر می تواند به حفظ گلوکز خون شما کمک کند و از افزایش آن جلوگیری کند. این می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد یا به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا وضعیت خود را مدیریت کنند و بنا به خواص دارویی آن قیمت لیمو ترش بسیار مناسب است.

باعث کاهش وزن می شود.

پکتین موجود در لیمو و آب آن به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، که کاهش وزن شما را بسیار قابل کنترل می کند. مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت فیبر، به ویژه از منابع کم چگالی مانند میوه، می تواند منجر به کاهش وزن و چربی بدن شود.

به شفاف شدن پوست کمک می کند

لیمو مانند بسیاری از داروهای آکنه بدون نسخه، دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی و اسیدهای آلفا هیدروکسیل است. آنها می توانند روشن کنند، لایه برداری کنند و به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک کنند. لیمو همچنین به کاهش بوی بد دهان و خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند. ویتامین C موجود در لیمو همچنین سنتز کلاژن را تقویت می کند که یکی دیگر از تقویت کننده ها برای پوست شما است و برای بهبود سریع تر از معجون لیمو و سیر نیز می توانید استفاده کنید.

اگر دوست دارید برای بهبود طعم یا دلیل دیگری آب لیمو را به آب خود اضافه کنید، روش درست یا غلطی وجود ندارد. رقیق کردن آب لیمو در آب می تواند روز را به خوبی شروع کند. فقط یک یا دو فنجان آب گرم و آب لیمو می تواند هضم را بهبود بخشد و سوزش سر دل را کاهش دهد و در عین حال تولید صفرا و اسید معده را تحریک کند. آب لیمو و آب نیز به عنوان جایگزین خوبی برای قهوه عمل می کند، زیرا می تواند انرژی مشابهی را بدون لرزش یا تصادف در ظهر به شما بدهد.

به شفاف شدن پوست کمک می کند

آب لیمو در شب

ترکیب آب گرم با لیمو قبل از خواب، به خصوص بعد از یک وعده غذایی سنگین یا تند، می تواند به هضم غذا کمک کند و به خواب شما کمک کند. با این حال، باید سعی کنید از نوشیدن آب زیاد قبل از خواب خودداری کنید زیرا ممکن است باعث شود در طول شب از خواب بیدار شوید و به دستشویی بروید. این می تواند به توانایی شما برای داشتن یک خواب کامل شبانه آسیب برساند. وقتی آب لیمو می نوشید، از نی استفاده کنید یا بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید زیرا لیمو می تواند مینای دندان شما را ضعیف کند خواص های متعدد لیمو موجب گسترش صادرات لیمو ترش شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.