لیمو چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟

لیمو یک میوه محبوب است که مردم به مقدار کم از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می کنند. با این حال، به دلیل طعم شدید و ترش، به ندرت آنها را به تنهایی مصرف می کنند. لیمو به محصولات پخته شده، سس ها، سس های سالاد، مارینادها، نوشیدنی ها و دسرها طعم می بخشد و همچنین منبع خوبی از ویتامین C است. یک لیمو 58 گرمی می تواند بیش از 30 میلی گرم (میلی گرم) ویتامین C را تامین کند.

ویتامین C برای سلامتی ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. کاشفان اولیه این را می دانستند و در سفرهای طولانی خود لیمو را برای کمک به پیشگیری یا درمان اسکوربوت، یک بیماری تهدید کننده زندگی که در میان ملوانان رایج بود، مصرف کردند. این مقاله به محتوای تغذیه‌ای لیمو، فواید احتمالی آن برای سلامتی، راه‌های استفاده از آن در غذا و هرگونه خطر بالقوه سلامتی می‌پردازد که طبع لیمو ترش سرد و تر است.

فواید

  1. لیمو می تواند سالم و با طراوت باشد.
  2. لیمو منبع عالی ویتامین C و فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان هستند.
  3. آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند، کمک می کنند.
  4. این مواد مغذی می توانند به پیشگیری از بیماری ها و افزایش سلامت و تندرستی کمک کنند.

در اینجا به برخی از فواید احتمالی مصرف لیمو اشاره می کنیم و به این موضوع که طبع لیمو عمانی چیست نیز صحبت می کنیم.

1) کاهش خطر سکته مغزی

طبق یک مطالعه در سال 2012، فلاونوئیدهای موجود در مرکبات ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک در زنان کمک کند. مطالعه ای که روی داده های نزدیک به 70000 زن در طول 14 سال انجام شد، نشان داد کسانی که بیشتر مرکبات مصرف می کردند، 19 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک بودند تا زنانی که کمترین مصرف را داشتند.

سکته مغزی ایسکمیک شایع ترین نوع سکته مغزی است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک لخته خون جریان خون به مغز را مسدود کند. یک مطالعه جمعیتی در سال 2019 نشان داد که مصرف طولانی مدت و منظم غذاهای حاوی فلاونوئید ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک کند. با این حال، این مطالعه نشان داد که افرادی که سیگار می‌کشیدند یا الکل زیاد مصرف می‌کردند، کمتر سود می‌برند.

2) فشار خون

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زنان ژاپنی که به طور منظم پیاده روی می کردند و هر روز لیمو مصرف می کردند، فشار خون کمتری نسبت به زنانی داشتند که این کار را نمی کردند. تحقیقات بیشتری برای شناسایی نقش لیمو در این بهبود و کشف اینکه آیا مصرف لیمو می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، نیاز است زیرا پیاده روی روزانه می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد رفع تلخی لیمو عمانی می توانید از کمی نمک و شکر استفاده کنید.

2) فشار خون

3) پیشگیری از سرطان

لیمو و آب لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند. آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی توسط رادیکال های آزاد که می تواند منجر به سرطان شود، کمک کند. با این حال، دقیقا مشخص نیست که چگونه آنتی اکسیدان ها می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند خواص لیمو ترش برای کبد بسیار مفید است.

4) حفظ سلامت چهره

ویتامین C نقش حیاتی در تشکیل کلاژن، سیستم حمایتی پوست دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، سن و عوامل دیگر می تواند منجر به آسیب پوست شود. یک مطالعه موش در سال 2014 نشان داد که خوردن ویتامین C به شکل طبیعی یا استفاده موضعی از آن می تواند به جلوگیری از این نوع آسیب کمک کند.

5) پیشگیری از آسم

بر اساس یک منبع معتبر، افراد مبتلا به آسم که در هنگام سرماخوردگی مقادیر بیشتری ویتامین C و سایر مواد مغذی مصرف می‌کنند، ممکن است حملات آسم کمتری را تجربه کنند. نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویتامین C برای افرادی که دچار حساسیت بیش از حد برونش هستند، زمانی که سرماخوردگی هم داشتند، مفید است و می توان از ترکیب سیرولیموترش برای قلب و آسم استفاده کرد.

6) افزایش جذب آهن

کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است. ترکیب غذاهای حاوی ویتامین C با غذاهای غنی از آهن، توانایی بدن را برای جذب آهن به حداکثر می رساند. با این حال، مصرف زیاد ویتامین C می تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی در افرادی شود که از مکمل های آهن استفاده می کنند. به همین دلیل، بهتر است آهن را از منابع غذایی مانند جگر گاو، عدس، کشمش، لوبیا خشک، گوشت حیوانات و اسفناج دریافت کنید. فشار دادن کمی آب لیمو روی یک سالاد حاوی برگ های بچه اسفناج می تواند به حداکثر رساندن دریافت آهن و ویتامین C کمک کند بنا به ویتامینی که دارد قیمت لیمو ترش بسیار خوب است.

7) تقویت سیستم ایمنی بدن

غذاهایی که سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند ممکن است به تقویت سیستم ایمنی در برابر میکروب هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند کمک کنند.یک بررسی نشان داد که اگرچه مکمل‌های ویتامین C به نظر نمی‌رسد بروز سرماخوردگی را در یک جمعیت کاهش دهند، اما ممکن است به کاهش مدت زمان سرماخوردگی کمک کنند. ویتامین C همچنین ممکن است به تقویت ایمنی در افرادی که تحت فعالیت بدنی شدید هستند کمک کند. فشردن یک لیموترش کامل در یک لیوان آب داغ با یک قاشق بزرگ عسل، نوشیدنی آرامبخشی برای افراد مبتلا به سرفه یا سرماخوردگی ایجاد می کند .7) تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو ترش و اگزالات

8) کاهش وزن

در مطالعه‌ای در سال 2008، جوندگانی که فنل‌های پوست لیمو را با رژیم غذایی پرچرب به مدت 12 هفته مصرف کردند. ks نسبت به کسانی که لیمو مصرف نمی کردند وزن کمتری اضافه کردند. در سال 2016، 84 زن کره ای پیش از یائسگی با شاخص توده بدنی بالا (BMI) به مدت 7 روز از رژیم سم زدایی لیمو یا رژیم دیگری پیروی کردند. کسانی که رژیم سم زدایی لیمو را دنبال می کردند نسبت به سایر رژیم ها بهبود بیشتری در مقاومت به انسولین، چربی بدن، BMI، وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن داشتند. تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه آیا لیمو می تواند به کاهش وزن کمک کند یا خیر، و اگر چنین است، چگونه مورد نیاز است که استفاده از چای لیمو عمانی برای کاهش وزن بسیار خوب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.