چند مزیت لیمو

فواید سلامتی لیمو ممکن است به محتوای ویتامین C آن نسبت داده شود. این می تواند به بهبود سلامت پوست، کاهش وزن کمک کند و ممکن است به عنوان خوشبو کننده نفس عمل کند. لیمو همچنین ممکن است به مشکلات دندان، عفونت گلو و فشار خون بالا کمک کند. از این مرکبات می توان در مراقبت از پوست و مو نیز استفاده کرد. لیمو همچنین ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. به خصوص آب لیمو دارای چندین فواید سلامتی مرتبط با آن است. حتی بیشتر، لیموناد به عنوان یک نوشیدنی با طراوت به شما کمک می کند آرام و خنک بمانید.

لیمو چیست؟

لیمو یک مرکبات زرد رنگ است که از خانواده Rutaceae است. نام علمی آن Citrus limon و بومی جنوب آسیا است. اگزالات لیمو ترش عمدتاً گرد یا بیضی شکل هستند و پوست کلفتی دارند. آب این میوه ها به دلیل وجود اسید سیتریک در آن طعم ترش و اسیدی دارد. لیموترش به دلیل محتوای بالای ویتامین C آن ارزشمند است. از آنها برای افزودن طعم به محصولات پخته شده، کوکتل ها، سس های سالاد، سس ها و دسرها استفاده می شود.

مردم با مخلوط کردن آب لیمو و آب لیموناد درست می کنند. نوشیدن آب آن با روغن زیتون یک درمان خانگی شناخته شده برای سنگ کیسه صفرا است. طبق نتایج گزارش شده در یک مطالعه توسط Annals of the Rheumatic Diseases، آب لیمو ممکن است محافظت در برابر پلی آرتریت التهابی و آرتریت نیز داشته باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی این نتایج مورد نیاز است. بسیاری نیز از آن به عنوان یک عامل شستشو استفاده می کنند، زیرا توانایی آن در از بین بردن لکه ها است. رایحه قوی آن می تواند پشه ها را نیز دفع کند.

حقایق تغذیه ای لیمو

فواید لیمو برای سلامتی به دلیل عناصر مغذی فراوان آن است که . با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، ممکن است حاوی مقدار خوبی ویتامین C و مقدار کمی از تعدادی ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین های B (نیاسین، فولات، تیامین، ریبوفلاوین) و همچنین پتاسیم، روی، و منیزیم

طبع لیمو ترش

فواید لیمو برای سلامتی

فواید مختلف سلامتی این مرکبات خوش طعم به تفصیل در زیر توضیح داده شده است:

ممکن است فشار خون را مدیریت کند. آب لیمو ممکن است به شما در کنترل فشار خون با استفاده طولانی مدت کمک کند. طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، مصرف منظم لیمو همراه با پیاده روی (متوسط ​​حرکات بدن) ممکن است در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2014 نشان می‌دهد که خواص کاهش فشار خون آب لیمو به‌ویژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا مشهود است تا در میان افرادی که فشار خون طبیعی دارند.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند. گفته می شود نوشیدن آب گرم همراه با لیمو و عسل در صبح به کاهش وزن شما کمک می کند. اگرچه این ممکن است برای شما کارساز باشد یا نباشد، یک مطالعه تحقیقاتی انجام شده بر روی موش ها تایید کرد که پلی فنول های موجود در آن می تواند افزایش وزن بدن و تجمع چربی بدن را سرکوب کند. این می تواند پیامدهای مثبتی برای نوشیدنی های آبلیمو در کاهش وزن انسان داشته باشد که چای لیمو عمانی هم فواید بسیاری دارد.

آب لیمو عسل ناشتا (LHJF) نیز ممکن است به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش وزن در نظر گرفته شود. در مجله آیورودا و پزشکی یکپارچه، محققان نشان داده اند که LHJF کوتاه مدت ممکن است به کاهش وزن بدن، توده چربی و تری گلیسیرید کل سرم کمک کند.

ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. کنسانتره میوه تازه و آب لیموترش نسبت به آب گریپ فروت و کنسانتره آب پرتقال در هر لیتر اسید سیتریک بیشتری دارند. این موضوع از طریق مطالعه ای در مجله اندورولوژی تایید شده است. مطالعه دیگری تأیید کرد که محتوای بالای اسید سیتریک در میوه می تواند به افزایش سطح سیترات ادرار بیش از 2 برابر بدون تغییر ادرار کل کمک کند و طبع لیمو عمانی سرد است و بنا به طبع خود از آن استفاده کنید.

حجم ناری بنابراین، لیموناد درمانی می تواند به عنوان یک درمان ثانویه برای درمان نفرولیتیازیس کلسیم هیپوسیتراتوری (سنگ های ادراری که به دلیل مصرف کم سیترات ایجاد می شوند) استفاده شود.  مطالعات انجام شده در انجمن اورولوژی آمریکا این واقعیت را برجسته می کند که لیموناد یا آب آن می تواند با تشکیل سیترات ادراری که از تشکیل کریستال ها جلوگیری می کند، بروز سنگ کلیه را از بین ببرد و برای استفاده از لیمو.

می تواند به طور بالقوه در مراقبت از دندان کمک کند. مطالعه ای به سرپرستی دانشگاه هلسینکی گزارش می دهد که غلظت کم ویتامین C ممکن است باعث پریودنتیت (عفونت لثه) شود.  از لیمو می توان برای تمیز کردن دندان استفاده کرد. در حالی که اکثر درمان ها از استفاده از لیمو و جوش شیرین حمایت می کنند، سعی کنید از آن اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به فرسایش دندان شود. مطمئن ترین راه این است که خمیر دندان حاوی این میوه را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده انتخاب کنید. اگر مایل به استفاده از لیمو یا آب آن برای مراقبت از دهان هستید، بهتر است قبل از امتحان هر چیز جدیدی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

ممکن است برای مراقبت از مو فراهم کند. شواهد حکایتی نشان می‌دهد که درمان‌های عامیانه فلسطینی، لیمو را به دلیل خواص مراقبت از مو، ارزشمند می‌دانند. آب لیمو همراه با خمیر بابونه و سرکه سیب از دیرباز برای تغییر بافت مو در آنجا استفاده می شود. آب لیمو خود را در درمان موهای آسیب دیده در مقیاس وسیع ثابت کرده است و قیمت لیمو ترش بسیار مناسب است. هنگامی که با روغن زیتون مخلوط شده و به پوست سر مالیده می شود، می تواند مشکلاتی مانند شوره سر، ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به مو و پوست سر را متوقف کند. بسیاری از متخصصان زیبایی همچنین پیشنهاد می کنند که اگر این آب را مستقیماً روی موها بمالید، ممکن است به موهای شما درخشندگی طبیعی نیز بدهد. با این حال، مقدار زیادی از تحقیقات هنوز در انتظار است.

کاربرد گرد لیمو

در اینجا 7 روش شگفت انگیز برای استفاده از آب لیمو برای رشد مو آورده شده است

می تواند ثابت کند که یک عامل مراقبت از پوست خوب است آب لیمو که یک داروی ضد عفونی کننده طبیعی است، ممکن است بتواند مشکلات مربوط به پوست را نیز درمان کند. آب میوه حاوی ویتامین C است و بنابراین می توان از آن برای کاهش درد آفتاب سوختگی و نیش زنبور نیز استفاده کرد. همچنین برای آکنه و اگزما مفید است که لیمو عمانی سیاه نیز همین خاصیت را دارد.

آب مرکبات مانند آب لیمو به عنوان یک داروی ضد پیری عمل می کند و ممکن است چین و چروک و جوش های سر سیاه را نیز کاهش دهد. نوشیدن آب آن مخلوط با آب و عسل ممکن است درخشندگی سالمی به پوست بدهد. بسیاری از محصولات آرایشی بدون نسخه همچنین حاوی لیمو به عنوان یک عامل طبیعی مراقبت از پوست هستند.

ممکن است دارای خواص ضد انعقادی بالقوه باشد. مطالعات تحقیقاتی بسیار کمی برای تعیین خواص ضد انعقادی لیمو انجام شده است. یک مطالعه در سال 2014 روی خرگوش ها نشان می دهد که لیمو حاوی یک جزء ضد ترومبین است، به این معنی که ممکن است به تنظیم لخته شدن خون کمک کند و از از دست دادن بیش از حد خون در صورت آسیب جلوگیری کند.

ممکن است آسم را تسکین دهد. آب لیمو ممکن است در تسکین مشکلات تنفسی و مشکلات تنفسی، مانند توانایی آن در تسکین فردی که از آسم رنج می برد، کمک کند. به عنوان منبعی غنی از ویتامین C، ممکن است به مقابله با اختلالات تنفسی طولانی مدت نیز کمک کند.

ممکن است ذرت را کاهش دهد. آب لیمو می تواند به حل شدن توده های روی پوست کمک کند. بنابراین زمانی که روی نواحی که پوست سفت شده است و در حال ایجاد میخچه و پینه مانند کف پاها و کف دست‌ها استفاده می‌شود، ممکن است کمک کند.

ممکن است به پیشگیری/درمان عفونت گلو کمک کند. لیمو میوه ای عالی است که به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده اش ممکن است با مشکلات مربوط به عفونت گلو مبارزه کند. برای تسکین می توانید آن را به سوپ یا چای خود اضافه کنید و مصرف بالای لیمو موجب رونق صادرات لیمو ترش شده است.

استفاده از لیمو در رژیم غذایی

راه های زیادی برای اضافه کردن یک لیمو به رژیم غذایی شما وجود دارد یکی از این راه ها استفاده از معجون لیمو و سیر است. می توانید یک قاشق از آب آن را روی سالادهایتان بریزید، آن را به چای خود اضافه کنید یا برای طعم بیشتر آن را با آب خیار مخلوط کنید. یک لیمو حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب به شما می دهد، اما ممکن است بسته به اندازه لیمو نیز متفاوت باشد. بنابراین، می توانید با دنبال کردن راهنمای اینجا، از آن در دستور العمل های خود استفاده کنید.