دمنوش لیمو ترش خشک

دمنوش لیمو ترش خشک از جمله دمنوش های پرطرفدار و پرمصرف می باشد. برای نوشیدن این دمنوش خوش طعم دو راه پیش رو دارید، می توانید آن را در منزل تهیه کنید و یا دمنوش لیمو ترش آماده خریداری نمایید. مصرف این دمنوش مزایای زیادی برای شما دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. اگر قصد خرید این محصول را دارید می توانید سفارش خود را از طریق مراکز عرضه مستقیم انجام دهید تا قیمت تمام شده به حداقل میزان ممکن برسد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دمنوش لیمو ترش خشک

دمنوش لیمو ترش

دمنوش لیمو ترش اگر از شما در مورد نوشیدنی پرطرفدار ایرانیان سوال شود مطمئنا پاسخ شما چای خواهد بود اما دمنوش ها از جمله دمنوش لیمو ترش هم جز نوشیدنی هایی هستند که در ایران بسیار شناخته شده هستند و طرفداران بسیاری دارند.

یکی از سرآمدان دمنوش ها نیز لیمو ترش است. این نوشیدنی گوارا و البته ساده، یک گزینه ایده آل محسوب می شود که به خاطر خواص بسیار و منحصر به فردش می تواند در رژیم غذایی هر فردی جای گیرد اما ویژگی های این دمنوش چیست و چرا باید آن را مصرف کنیم؟

نکته ویژه و حائز اهمیت در مورد این نوشیدنی، ارزانی و در دسترس بودن آن است. فقط با یک فنجان آب و چند عدد لیمو می توان به راحتی یک دمنوش گوارای لیمو تهیه کرد و از طعم آن لذت برد. البته زمانی که لیموی تازه در دسترس نباشد می توان از جایگزین هایی مثل لیمو ترش خشک استفاده کرد.

در ابتدا قصد داریم با نحوه تهیه این نوشیدنی آشنا شویم و در ادامه خواص آن را بررسی خواهیم کرد پس برای شروع کار و درست کردن این دمنوش یک لیوان آب و چند عدد لیمو تهیه کنید. درست کردن این نوشیدنی لذیذ تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد.

ابتدا آب جوش را در لیوان بریزید و آب دو عدد لیمو ترش را در آن بچکانید، برای نیافتادن هسته لیموها از یک صافی استفاده نمایید. حال برای بهتر شدن طعم دمنوش می توانید از مقدار کمی عسل نیز استفاده نمایید.

اگر زمان بیشتری دارید پس می توانید از روشی بهتر دمنوش را تهیه کنید. یک لیوان آب جوش تهیه کنید و در آن پوست لیمو ترش بیاندازید و روی آن یک درپوش قرار دهید و تا روز بعد صبر کنید. حال پوست لیمو را خارج کرده و آب لیمو ترش تازه در آن بچکانید.

البته گزینه های دیگری نیز پیش روی شما وجود دارد برای مثال می توانید از دمنوش های ترکیبی نیز استفاده نمایید. قدری زنجبیل نیز به دمنوش لیمو اضافه کنید تا طعمی منحصر به فرد به آن دهد. اگر عسل در دسترس نبود از مقدار کمی شکر نیز می توان برای شیرین کردن این نوشیدنی استفاده کرد.

دمنوش لیمو ترش همانند لیموی تازه خواص بسیاری برای سلامت شما دارد از جمله این خواص می توان به رفع خستگی، آرام کردن اعصاب و پاک کردن معده اشاره کرد. اگر مهمانان شما اهل دمنوش باشند، از این دمنوش خوش عطر می توان به عنوان یک نوشیدنی مناسب جهت پذیرایی استفاده کرد.

از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این دمنوش می توان به ویتامین سی، آهن، منگنز، کلسیم و… اشاره کرد و نوشیدن این محصول می تواند بخشی از نیاز روزانه شما به این مواد را تامین کند.

اما اگر در حال حاضر فصل لیمو ترش نیست و یا به هر دلیلی لیموی تازه در دسترس شما وجود ندارد نگران نباشید، می توانید از آبلیموی طبیعی استفاده کنید و یا لیمو ترش خشک را جایگزین لیموی تازه کنید.

لیمو ترش خشک

لیمو ترش خشک حتما شماهم با میوه خشک آشنا هستید. لیمو ترش خشک نیز همانند میوه خشک فرآیند مشابهی را طی می کند. حلقه ها یا همان اسلایس های لیمو، پس از خشک شدن جلوی آفتاب و یا خشک شدن با دستگاه تبدیل به لیمو ترش خشک می شوند که اصطلاحا به آن پرک لیمو نیز گفته می شود.

در ابتدا به شما آموزش تهیه لیمو ترش خشک را می دهیم و بعد خواص آن را باهم بررسی خواهیم کرد. تهیه لیمو ترش خشک بسیار ساده است و زحمت چندانی ندارد. فقط کافی است چند کیلو لیمو ترش تهیه کنید و در عرض چند ساعت آنها را به لیمو ترش خشک تبدیل نمایید.

برای اینکار ابتدا لیموها را به خوبی بشویید، سپس آنها را تبدیل به اسلایس ها و ورقه های نازک نمایید. حال آنها را در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید تا آب آنها گرفته شود. اگر میوه خشک کن ندارید می توانید آنها را در فر دمای 180 درجه قرار دهید.

البته می توانید با تهیه لیمو خشک آماده زحمت تهیه این محصول را کمتر نمایید. در حال حاضر مراکز زیادی این محصول را به فروش می رسانند. شما می توانید به هر میزانی که مایل باشید لیمو ترش خشک تهیه نمایید.

علاوه بر فروش حضوری امکان فروش آنلاین و اینترنتی نیز وجود دارد و شما از هر کجای ایران می توانید این محصول را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید. از آنجایی که لیمو ترش خشک یک محصول خوراکی می باشد بنابراین آن را از مراکز فروش معتبر و بهداشتی خریداری نمایید.

از لیمو ترش خشک برای تهیه دمنوش و همچنین به عنوان یک طعم دهنده برای غذا استفاده می شود. دمنوش این محصول به عنوان یکی از چربی سوزهای معروف و شناخته شده بنابراین کمک شایانی به کاهش وزن شما می نماید.

در طب سنتی نیز توجه ویژه ای به این محصول می شود. اشخاصی که فشار خون دارند می توانند از لیمو ترش خشک استفاده نمایند. اگر مزه آن برای شما بیش از حد ترش است از عسل برای تعدیل طعم آن استفاده نمایید.

لیمو خشک و دمنوش آن فواید زیادی برای سلامت شما دارد ولی هر خوراکی که از حد اعتدال خارج گردد مطمئنا مضراتی نیز خواهد داشت. لیمو ترش نیز ممکن است سبب پوسیدگی دندان یا تشدید میگرن گردد پس اگر بیماری خاصی دارید قبل از مصرف این محصول با پزشک مشورت نمایید.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید و یا قصد دارید لیمو ترش خشک و همچنین دمنوش لیمو ترش اعلا خریداری کنید می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی برای شما ارسال گردد.

افراد علاقه مند به مصرف دمنوش ها، غذاخوری ها و رستوران ها، عطاری ها و مغازه های فروش تنقلات مهمترین کاندیداها برای تهیه این محصول هستند که می توانند آن را به صورت مستقیم و بی واسطه خریداری نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.