طرز تهیه لیمو شکری زنجبیلی

طرز تهیه لیمو شکری زنجبیلی در شهرهای ایران کمی باهم تفاوت دارد و پا می‌توانیم به راحتی آن را درست کنیم .

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ترکیب شکر و آبلیمو، یک ترکیب فوق‌العاده و طبیعی برای پوست ما است. عطر، طعم و مزه لیمو واقعا دلچسب است و این احساس را یقینا برای پوست شما نیز به ارمغان خواهد آورد. همانطور که میدانیم لیمو برای درمان جوش‌های پوستی عالی است. این ترکیب علاوه بر لایه برداری، خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد که می‌تواند پوست ما را شفاف و روشن نماید. بسیاری از عارضه‌های پوستی به دلیل آلودگی‌هایی که در طول روز بر روی پوست می‌نشینند بروز می‌کنند، به همین دلیل پاکسازی موجب شادابی و طراوت پوست صورت می‌شود.

شکر یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست به شمار می‌رود که پوست را هیدراته می‌کند. شکر همچنین یک منبع طبیعی اسید گلیکولیک است که معمولا برای درمان پوست‌های خشک، پوست‌هایی که بر اثر تابش آفتاب آسیب دیده‌اند و جلوگیری از پیری استفاده می‌شود. حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که گردش خون را سرعت می‌بخشد تا پوست تازه‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

لیمو ترش که یک ماده غذایی پر سود بوده و نام علمی آن C.limon است، طبیعتی سرد و خشک دارد و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئید‌ها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین B کمپلکس، فولات، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، فیبر و لیمونن است.

ایتالیا، یونان، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش جهان هستند. لیمو ترش از جمله مرکباتی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. لیمو ترش خواص فراوانی برای پوست، کاهش وزن و سلامت قلب دارد. نکته‌ای که در مصرف آب لیمو ترش باید به آن توجه کنیم آن است که می‌تواند به علت خاصیت اسیدی که دارد موجب از بین رفتن مینا دندان و پوسیدگی دندان‌ها شود، از همین رو برای مصرف آب لیمو ترش بهتر است آن را رقیق کنیم.

لیمو ترش خواص بسیاری دارد که می‌توان به این موارد اشاره که کرد لیمو ترش خواص درمانی زیادی دارد واز جمله خواص آن می‌توان به خواص درمانی لیمو ترش، خواص لیمو ترش برای کبد، فواید لیمو ترش برای سرطان، خواص لیمو ترش برای مردان، خواص لیمو ترش برای سلامت چشم، خواص لیمو ترش برای درمان یبوست، لیمو ترش برای هضم غذا، خواص لیمو ترش برای سنگ کلیه، خواص پوست لیمو ترش، اشاره کرد.

لیمو ترش خواص فراوانی برای سلامتی دارد. لیمو ترش سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده و می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کند. از جمله خواص لیمو ترش می‌توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، بهبود فرآیند هضم، از بین رفتن علائم سوءهاضمه، درمان کبد چرب، حفظ سلامت کبد، دفع سموم بدن، از بین بردن درد دندان و ورم لثه، از بین بردن لکه‌های پوستی، کاهش التهاب، آرام بخشی، افزایش انرژی، کاهش عفونت‌های ویروسی، درمان آکنه و جوش صورت، درمان ریزش مو، درمان سنگ کلیه، ‌کاهش قند خون، درمان کم خونی و غیره اشاره کرد.

یکی از خواص لیموترش، خواص آن برای کبد است که اسید سیتریک موجود در لیمو ترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم زدایی از سموم بدن کمک کند. از دیگر خواص لیمو ترش این است که لیمو ترش منبعی غنی از ویتامین C بوده که به شکستن الکل در کبد کمک می‌کند. یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیمو ترش حاوی هسپریدین است. از همین رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از این خواص لیمو ترش، لیمو ترش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

یکی ديگر از فواید لیمو ترش برای سرطان است از جمله خواص لیمو ترش می‌توان به خواص ضد سرطانی آن اشاره کرد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین موجب خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که از عوامل ایجاد کننده سرطان‌ها هستند، می‌شوند. لیمو ترش از مرکباتی است که یک معجزه در کشتن سلول‌های سرطانی است و قدرتی ۱۰۰۰۰ بار قوی‌تر از شیمی درمانی دارد.

طرز تهیه لیمو شکری زنجبیلی

طرز تهیه لیمو شکری

طرز تهیه لیمو شکری طرز تهیه لیمو شکری بسیار آسان است و برای تهیه لیمو شکری خوشمزه ابتدای کار لیمو ترش تازه را می شوییم و با دستمال حوله ای کاملا خشک می کنیم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم و هسته های آن را برای جلوگیری از تلخ شدن لیمو شکری از لیمو جدا می کنیم .حالا یک شیشه درب دار انتخاب می کنیم، سپس می شوییم و درون آن را با دستمال حوله ای کاملا خشک می کنیم. در ادامه یک ردیف از حلقه های لیمو درون شیشه می چینیم، سپس روی آن مقداری شکر و برگ نعنا می ریزیم در مرحله سوم به همین ترتیب ادامه می دهیم تا حلقه های لیمو و شکر تمام شود. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ظرف جلوگیری کنیم. در ادامه لیمو شکری را در یک جای خنک قرار می دهیم. توجه داشته باشید در صورتی که لیمو شکری را درون یخچال قرار دهید، شکر سریع آب نمی شود. در ادامه لیمو شکری را در جای خنک غیر از یخچال قرار می دهیم. دقت کنید به دلیل نبود آب، لیمو شکری کپک نمی زند.

در این مرحله شیشه را تکان می دهیم تا لیمو و شکر با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه هر ۲ روزی یک بار درب لیمو شکری را باز می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و مقداری شکر یا عسل به آن اضافه می کنیم.در نهایت این کار را مرتب انجام می دهیم تا شکر آب شده و روی لیمو شکری ها را آب بگیرد. در ادامه پس از گذشت ۱ ماه لیمو شکری را درون یخچال قرار می دهیم و به همراه چای سرو می کنیم.

لیمو شکری زنجبیلی

 لیمو شکری زنجبیلی لیمو شکری زنجبیلی هم‌ مانند لیمو شکری درست می‌شود و ما میتوانیم‌ به راحتی آن را در خانه تهیه کنیم‌ فقط در مرحله اضافه کردن شکر یا عسل باید به آن زنجبیل اضافه کنیم که می‌توانیم به صورت تازه یا خشک شده از آن استفاده کنیم .که این ترکیب خوشمزه را می‌توانیم همراه با چایی برای پذیرایی از مهمان بیاوریم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.